П`ятниця, 27.06.2025, 22:39
Персональний сайт вчителя англійської мови Ткаченко Любов Миколаївни
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Основні види інтерактивних технологій на уроках англійської мови

«Ротаційні ( змінювані) трійки» 

(Схема №1)

Ефективна на початкових етапах навчання учнів роботи в малих групах. Такий вид діяльності сприяє активному, ґрунтовному аналізу й обговоренню нового матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння.

Організація: розробіть різноманітні питання, щоб допомогти учням почати обговорення матеріалу; об'єднайте учнів у «трійки», щоб кожна з них бачила «трійку» справа й зліва (усі «трійки» мають утворити коло); дайте їм однакові питання й час на обговорення (кожен у «трійці» має відповісти на це питання по черзі); попросіть учасників розрахуватися від 0 до 2 (учні з номером 1 переходять до на­ступної «трійки» за годинниковою стрілкою, а учні з номером 2 — через дві «трійки» — навпроти, учнів з номером 0 залишаються на місці); рухати «трійками» можна стільки разів, скільки у вас є питань)

«Навчаючи вчуся» («Броунівський рух»)

(Схема №2)

Використовується під час вивчення блоку інформації або узагальнення й повторення вивченого. Дає можливість учням узяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Створює загальну картину понять і фактів, що необхідно вивчити на уроці.

Організація: підготуйте й роздайте картки з фактами, що стосуються теми уроку (по одній на кожного учня); протягом кількох хвилин учні читають інформацію на картці; перевірте, чи зрозуміли вони прочитане; запропонуйте їм ходити по класу і знайомити зі своєю інформацією інших однокласників (учень може одночасно говорити тільки з однією особою, щоб поділитися своїм фактом і самому отримати інформацію від неї протягом відведеного часу); після завершення вправи запропонуйте розповісти отриману інформацію; проаналізуйте та узагальніть отримані учнями знання, відповіді запишіть на дошці

«Робота в малих групах»

(Схема№3)

Ефективна в тих випадках, коли завдання вимагає спільної, а не індивідуальної роботи для розв'язання складних проблем. Дозволяє набути навичок співпраці та співробітництва.

Організація: об'єднайте учнів у малі групи (чотири-п'ять осіб) та повідомте їх про ролі, які вони мають розподілити між собою: спікер (керівник) — зачитує завдання, організовує порядок виконання, пропонує учасникам групи висловлюватися по черзі, підбиває під­сумки, визначає доповідача; секретар — веде записи результатів роботи; доповідач — чітко висловлює думку групи, доповідаючи про результати роботи; спостерігач — стежить за часом та заохочує групу до роботи; надайте кожній групі конкретне завдання; вони мають за короткий час (3-10 хв) виконати це завдання та представити результати роботи своєї групи

 

  «Коло ідей»          

Схема№4

 Метод є ефективним для розв'язання гострих суперечливих питань і корисним для створення списку загальних ідей. Його метою є з'ясу­вання певних положень, привернення уваги учнів до складних або проблемних питань, мотивація пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань.

Організація: поставте запитання та запропонуйте обговорити його в кожній групі; після того як вичерпався час на обговорення, кожна і група висуває лише один аспект того, що обговорювалося; групи висловлюються по черзі, поки не будуть вичерпані всі ідеї; під час : обговорення теми складається список зазначених ідей і записується на дошці.     

 

  «Ажурна пилка» («Мозаїка»)   (Схема№4)

 Цей метод може замінити лекції в тих випадках, коли початкова інформація має бути донесена до учнів перед проведенням основного і уроку або доповнює такий урок. Створює на уроці ситуації, які дають змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості ; інформації за короткий проміжок часу.

 Організація: підберіть матеріал і підготуйте індивідуальний інформаційний пакет для кожного учня; кожен учень входитиме у дві групи — спочатку в «домашню» (по три-п'ять осіб), а потім в «експертну». У кожній домашній групі всі її учасники повинні мати по значки різних кольорів, а в кожній експертній — однакові; дайте домашнім групам порцію інформації для засвоєння, кожній групі —і свою; після завершення роботи домашніх груп запропонуйте учням розійтися по своїх «кольорових» групах — експертних; у кожній експертній групі учні обмінюються інформацією і, проаналізувавши матеріал у цілому, проводять його експертну оцінку за визначений

і час; після завершення роботи учні розходяться по домашніх групах

  «Карусель»   

(Схема№5)

 Ефективна для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань.

Організація: розставте стільці для учнів у два кола навпроти одне одного (внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє — рухливе); поставте ; запитання; за сигналом ведучого всі учасники пересуваються на один стілець праворуч і опиняються перед новим партнером; учні і проходять усі кола, виконуючи поставлені завдання

 «Займи позицію»  

(Схема №6)

  Використовується на початку уроку для демонстрації розмаїття поглядів на проблему, що вивчається, або після опанування учнями певної інформації з проблеми й усвідомлення ними можливості протилежних позицій щодо її розв'язання.

  Організація: запропонуйте учням дискусійне питання й попросіть їх визначити власну позицію щодо нього; розмістіть плакати в протилежних кутах кімнати («за», «проти», «не знаю»); попросіть учасників стати біля відповідного плаката залежно від їх думки щодо обговорюваної проблеми; виберіть кількох учасників і попросіть їх обґрунтувати свою позицію або запропонуйте всім, хто поділяє одну j й ту саму точку зору, обговорити її та виробити спільні аргументи на її захист; після викладу різних точок зору запитайте, чи не змінив і хто-небудь з учасників своєї думки й чи не хоче перейти до іншого плаката; запропонуйте учням перейти й обґрунтувати причини свого  переходу; попросіть учасників назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторони.

  «Мікрофон»

(Схема №7)             

                                                         

Надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі відповідаючи на запитання або висловлюючи власну думку чи позицію.

Організація: поставте запитання класу; запропонуйте учням по черзі говорити швидко й лаконічно (0,5-1 хв) в уявний мікрофон (інші учні не можуть говорити або кричати з місця); не коментуйте та не оцінюйте подані відповіді.                                                                    

 «Незакінчені речення» (Схема №7)                                                    

Поєднується з «Мікрофоном» і дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими.
Дає змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, по суті.

Організація: визначте тему, з якої учні будуть висловлюватися в колі ідей або використовуючи уявний мікрофон; сформулюйте незакінчене речення й запропонуйте учням, висловлюючись, закінчити його; кожний наступний учасник обговорення має починати свій виступ із запропонованої формули.                                                                         

 «Метод «Прес» (Схема №7)           

Використовується для обговорення дискусійних питань і під час проведення вправ, у яких потрібно чітко аргументувати визначену позицію з проблеми, що обговорюється.

Організація: роздайте матеріали, у яких визначено чотири етапи методу «Прес»: позиція — висловіть думку, поясніть, у чому полягає  ваша точка зору (In my opinion...), обґрунтування — наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції (...because...), приклад — наведіть факти, які демонструють ваші докази (for example...), висновки — узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити, тобто це заклик прийняти вашу позицію (that's why...); поясніть механізм етапів; запропонуйте бажаючим спробувати застосувати цей метод до будь-якої проблеми на їхній вибір; запропонуйте учням спробувати самим                                                                                                      

 «Мозковий штурм»

(Схема№8)                                                             

 Використовується для вироблення кількох рішень конкретної проблеми. Його мета — зібрати від усіх учнів якомога більше ідей щодо розв'язання проблеми протягом обмеженого періоду часу. Спонукає учнів проявити уяву та творчість, дає їм можливість вільно висловлювати свої думки.                                                                                                                

 Організація: поставте запитання класу; запропонуйте всім висловлювати ідеї, коментарі, навести фрази чи слова, пов'язані з цією проблемою; запишіть усі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в Порядку їх виголошення без зауважень, коментарів чи запитань; заохочуйте всіх до висування якомога більшої кількості ідей; на завершення обговоріть та оцініть запропоновані іде

 «Аналіз ситуації» (Схема№8)

 Вчить учнів ставити запитання, відрізняти факти від думок, виявляти важливі та другорядні обставини, аналізувати та приймати рішення.

 Організація: запропонуйте учням прочитати підготовлену життєву або гіпотетичну спірну ситуацію; проаналізуйте її з учнями: факти і (Що відбулося? Хто є учасниками справи? Що ми знаємо про них? Які факти є важливими? Які є другорядними?), проблеми (Які закони і та норми регулюють ситуацію? Які питання потрібно вирішити, розв'язуючи ситуацію?), аргументи (Які аргументи можуть бути наведені? І (з використанням доказів на захист кожної зі сторін справи), рішення (Яким буде вирішення ситуації? Чому саме таким? Якими можуть І бути наслідки такого рішення?).

  «Дискусія» (Схема№8)

 Важливим засобом пізнавальної діяльності й сприяє розвитку критичного мислення. Дає можливість визначити власну позицію,

формує навички аргументації та відстоювання своєї думки, поглиблює знання з обговорюваної проблеми.

 Організація: оберіть тему; заздалегідь запропонуйте план та підготуйте матеріал, який учні мають прочитати вдома; складіть список  запитань, які допоможуть вам

спрямувати обговорення; повторіть з учнями основні правила участі в дискусії; не давайте відхилятися І від теми; виділіть достатньо часу для завершальної частини й попросіть самих учнів підбити підсумки за такою схемою: Які найбільш переконливі аргументи обох сторін? Якщо під час обговорення виникли додаткові запитання, де можна отримати інформацію?

 

  «Дебати»  

(Схема №9)

 Формує навички аргументації та відстоювання своєї думки, поглиблює знання з обговорюваної проблеми. Можна проводити лише тоді,

І коли учні навчилися працювати в групах і засвоїли технології розв'язання проблем.

І Організація: повідомте учням тему дебатів, об'єднайте їх у групи (дві чи три позиції), можна придумати ролі для груп; підготуйте й роз дайте чи поясніть, де знайти інформацію з теми дебатів; під час підготовки група має розподілити ролі, подумати, як краще використати відведений для виступів час, підготувати питання для інших груп; для оцінки виступів учасників можна запросити суддів; учитель і має суворо стежити за регламентом; якщо було завдання знайти спільне рішення, то після дискусії можна провести голосування; і підбийте підсумки, а якщо були судді — надайте їм слово

                                       

 «Дискусія в стилі «ток-шоу»

Метою такої форми роботи є отримання навичок публічного виступу й дискутування, висловлення й захисту власної позиції, формування

 громадянської та особистої активності. Дозволяє контролювати хід дискусії, оцінювати участь кожного учня.

Організація: повідомте попередньо тему дискусії її учасникам; виберіть із учнів класу два-п'ять експертів або «запрошених гостей»; ; попросіть учнів придумати запитання до експертів і визначитися зі своєю позицією щодо поставленого запитання; попросіть експертів І підготувати додаткову інформацію з теми дискусії; глядачі можуть виступати зі своєю думкою (1 хв) або поставити запитання експертам; і ведучий (учитель) також має право поставити своє запитання або перервати доповідача за лімітом часу; експерти ставлять одне одному І запитання; підбийте підсумки дискусії за змістом і формою її проведення; усі учасники дискусії висловлюються коротко й конкретно

«Робота в парах»

Ефективна на початкових етапах навчання учнів роботи в малих групах. Дає учням час подумати, сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватися, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію.

Організація: запропонуйте завдання, дайте 1-2 хвилини для продумування можливих відповідей або рішень індивідуально; об'єднайте учнів у пари й дайте час на спільне обговорення; кожна пара представляє результати роботи

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Архів записів
Друзі сайту
  • «Методичний портал»
  • Погода
    Календар
    «  Червень 2025  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30
    Copyright MyCorp © 2025uCoz